5 recomanacions per fer esport en família a les vacances

bike-775799_1280Quan arriba l’estiu els pares busquem un esplai d’estiu, un campus o d’altres activitats per apuntar-hi els nens. Quan els grans ja estem de vacances potser fem un viatge, anem uns dies al càmping, o ens quedem a descansar a casa. Estiguem on estiguem sempre podem fer algun tipus d’esport: jugar amb una pilota, anar amb bici, amb patins, sortir a córrer, a caminar per la muntanya, banyar-nos al mar, a la piscina o bé al riu…

Per gaudir realitzar qualsevol d’aquestes activitats físiques hem de tenir en compte aquestes 5 recomanacions bàsiques per fer esport en família a les vacances:

  1. El millor moment per fer activitat: al matí ben d’hora o al vespre, quan el sol es comença a pondre i nosaltres ens sentim més còmodes per moure el cos. Evidentment cal que a les hores de sol portem protecció solar, així com una gorra i ulleres de sol.
  2. Fer l’activitat a l’aire lliure: aprofitant que fa bon temps hem d’intentar utilitzar espais exteriors, ara que el temps ens ho permet. Què millor que aprofitar la muntanya, la platja o el parc del costat de casa.
  3. Hidratar-se: anem on anem, sigui l’hora que sigui, hem de portar sempre aigua per beure, fruita o alguna cosa refrescant. Mantenir el cos hidratat és primordial per poder fer activitat física sense por de fer-nos mal o deshidratar-nos.
  4. Recordem: sempre ens hem d’esperar uns 90 minuts abans de banyar-nos després de menjar. Estem paint i gran part de la sang del nostre organisme està dedicada a fer la digestió, així que un canvi de temperatura sobtada ens pot portar problemes. Quan ja ens podem banyar és aconsellable entrar-hi poc a poc i amb tranquil·litat.
  5. Fer activitats adequades a l’edat dels nostres fills: quan els nens són molt petits és difícil trobar una activitat física per fer amb ells, tot i que jugar amb a la sorra de la platja, o anar d’excursió pel bosc amb al nen a la motxilla adequada,  ja es tota una aventura. A partir dels 3-4 anys podem començar a fer activitats més diverses: anar amb bici, jugar amb una pilota fent servir mans i peus, caminar, aprendre a nedar… I a partir de 5 anys i fins que arriben a l’edat més adulta ja podem pensar en activitats més exigents: recorreguts en bicicleta, en patins, caminar o córrer per la muntanya, nedar a la piscina, jugar amb raquetes i pilotes vàries, frisbees, fer snorkel, partits de bàsquet, futbol, frontó, tennis…

Al llarg del curs no solem dedicar el temps que voldríem a aquestes activitats, però ara és moment de recordar que podem aprofitar l’estiu i el temps de vacances per dur-les a terme. Totes aquestes activitats que proposem no només ens faran sentir més sans i animats, sinó que també ens conviden a estar en família, fer coses tots plegats i gaudir dels paisatges diversos si tenim la sort de canviar d’entorn.

Ànims i a gaudir fent esport en família a les vacances!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

xarxes socials