L’escola Les Arenes celebra la Setmana de la Ciència

Informació elaborada per l’escola Les Arenes

(c) Escola Les Arenes

(c) Escola Les Arenes

L’escola Les Arenes s’ha convertit durant una setmana en un laboratori gegant on més de quatre-cents cinquanta petits científics han investigat sobre temes que els interessen. Així, a Les Arenes hem programat una setmana sencera basada en l’experimentació proposant tallers tan diversos com el de barreges de diferents substàncies, el de l’electricitat i la seva aplicació a màquines simples, el d’exploració dels sentits, el d’observació de diferents objectes amb microscopis digitals, el de creació d’aparells per a reproduir i transmetre el so, el de desmuntar i muntar aparells electrònics reals i veure com són per dins, el d’observació del funcionament dels imans amb diferents materials o d’altres relacionats amb l’anatomia. A més, s’ha muntat un planetari al gimnàs de l’escola perquè tots els nens de l’escola hi passin i aprenguin tot de coses relacionades amb el cel i les constel·lacions.

Tots aquests tallers, malgrat tenir temàtiques molt diferents, comparteixen la mateixa metodologia de treball, basada en el mètode científic. A partir de preguntes prèvies, els nens formulen les seves hipòtesis que més tard han de comprovar experimentant per ells mateixos. Després, els alumnes han de comprovar quins han estat els resultats i extreure’n les conclusions. En Josep Baeza, com a representant de la Comissió Pedagògica de l’escola, apunta que “pels nens és una manera fantàstica d’aprendre continguts de manera autònoma i crítica, sempre en un ambient engrescador”.

Tot i viure una setmana especial, a l’Escola Les Arenes centrem habitualment la nostra vida quotidiana en activitats motivadores i competencials. De fet, a l’escola hem fet de les investigacions el motor principal de l‘aprenentatge dels alumnes. La Pepa Hernando, com a Cap d’Estudis de l’Escola, assenyala que l’objectiu és introduir els continguts que marca el Departament d’Ensenyament a partir de la curiositat que mostren els nens per algunes qüestions concretes, assegurant així la seva motivació per aprendre. La idea és treballar combinant la presentació atractiva dels aprenentatges amb el rigor i la màxima exigència als alumnes, oferint així un aprenentatge realment de qualitat. En Josep Baeza afegeix que “aquesta manera de treballar implica un esforç per part del mestres” i destaca “la professionalitat del seu equip docent i, sobretot, a la seva il·lusió i implicació amb l’escola”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

xarxes socials